OPEN TOOLS SIA privātuma politika
Spēkā stājas 2024. gada 29. februārī
Privātuma politikā (turpmāk – Politika), ir aprakstīta kārtība, kādā OPEN TOOLS apstrādā personas datus.
Politika ir piemērojama, ja:
- Klients izmanto, ir izmantojis vai ir izteicis vēlēšanos izmantot
OPEN TOOLS sniegtos pakalpojumus, vai ir citā veidā saistīts ar OPEN
TOOLS sniegtajiem pakalpojumiem, tai skaitā attiecībās ar Klientu, kas
nodibinātas pirms šīs Politikas spēkā stāšanās;
- Klients apmeklē OPEN TOOLS biroju, noliktavu un citas telpas, tajā skaitā, tās, kurās tiek veikta videonovērošana.
1.DAĻA. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1.1. Klients ir jebkura fiziska persona, kura izmanto, ir
izmantojusi, vai ir izteikusi vēlēšanos izmantot jebkurus OPEN TOOLS
sniegtos pakalpojumus vai ir jebkādā citā veidā saistīts ar tiem.
1.2. Personas dati ir jebkāda informācija par identificētu vai
identificējamu fizisku personu, tātad tā ir jebkura ar Klientu tieši vai
netieši saistīta informācija.
1.3. Personas datu apstrāde ir jebkura ar personas datiem veikta
darbība (tai skaitā vākšana, ierakstīšana, glabāšana, aplūkošana,
mainīšana, piekļuves došana, pieprasījumu veikšana, nodošana, dzēšana,
u.tml.).
1.4. Pārzinis ir OPEN TOOLS (turpmāk – Uzņēmums), reģ. Nr.
40203526916, juridiskā adrese Latgales iela 3B, Alūksne, Alūksnes novads
– uzņēmums, kura vārdā un interesēs personas dati tiek apstrādāti un
kurš atbild par datu apstrādi.
1.5. Klients var sazināties ar OPEN TOOLS saistībā ar jautājumiem
par personas datu apstrādi, piekrišanas atsaukšanu, pieprasījumiem, datu
subjektu tiesību izmantošanu un sūdzībām par personas datu izmantošanu,
izmantojot kontaktinformāciju ar personas datu apstrādi saistītajos
jautājumos:
[email protected]. Pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu
var iesniegt:
- elektroniskā pasta veidā uz e-pastu [email protected], parakstot ar drošu elektronisko parakstu.
1.6. OPEN TOOLS veic klientu personas datu likumīgu apstrādi un
aizsardzību. Informācija, kas iegūta no klientiem, tiek aizsargāta
saskaņā ar šo Politiku un normatīvo aktu prasībām. Sīkāka informācija
par Personas datu apstrādi var arī būt aprakstīta līgumos, citos ar
pakalpojumiem saistītos dokumentos un OPEN TOOLS tīmekļa vietnē:
www.opentools.lv.
1.7. OPEN TOOLS piemērojamo normatīvo aktu ietvaros nodrošina
personas datu konfidencialitāti un ir īstenojusi atbilstošus tehniskos
un organizatoriskos pasākumus personas datu pasargāšanai no
nesankcionētas piekļuves, prettiesiskas apstrādes vai izpaušanas,
nejaušas pazaudēšanas, izmainīšanas vai iznīcināšanas.
1.9. Datu subjektu dati tiek izmantoti OPEN TOOLS darbībā, lai
sniegtu klientam kvalitatīvus pakalpojumus un veiktu to uzlabošanu,
sūtītu paziņojumus, piedāvājumus un reklāmas, lai aizsargātu uzņēmuma un
trešo personu tiesības un intereses, un lai ievērotu normatīvos aktus.
Privātuma politikas mērķis ir sniegt fiziskajai personai - datu
subjektam - informāciju par personas datu apstrādes nolūku, apjomu,
aizsardzību un apstrādes termiņu datu iegūšanas laikā un apstrādājot
datu subjekta personas datus neatkarīgi no tā, kādā formā un/vai vidē
Klients sniedz personas datus (papīra formātā, mutiski, elektroniski vai
telefoniski) un kādās uzņēmuma sistēmās vai papīra formā tie tiek
apstrādāti.
2.DAĻA. PERSONAS DATU APSTRĀDES NOLŪKI UN TIESISKAIS PAMATS
2.1. OPEN TOOLS apstrādā personas datus šādiem nolūkiem:
Pakalpojumu sniegšanai un
preču pārdošanai
|
- klienta identificēšanai;
- līguma sagatavošanai un noslēgšanai;
- preču piegādei un pakalpojumu darbības nodrošināšanai;
- garantijas saistību izpildei;
- preču un pakalpojumu uzlabošanai, jaunu preču un pakalpojumu attīstībai;
- preču un pakalpojumu reklamēšanai un izplatīšanai jeb komerciāliem nolūkiem;
- klientu apkalpošanai;
- iebildumu izskatīšanai un apstrādei;
- klientu noturēšanai, lojalitātes celšanai, apmierinātības mērījumiem;
- norēķinu administrēšanai;
- parādu atgūšanai un piedziņai;
- mājaslapas uzturēšanai un darbības uzlabošanai.
|
Biznesa plānošanai un analītikai
|
- statistikai un biznesa analīzei;
- plānošanai un uzskaitei;
- efektivitātes mērīšanai;
- datu kvalitātes nodrošināšanai;
- tirgus un sabiedriskā viedokļa pētījumu veikšanai;
- atskaišu sagatavošanai;
- klientu aptauju veikšanai;
- riska vadības aktivitāšu ietvaros.
|
Videonovērošanas veikšanai
|
- novērst un atklāt noziedzīgus nodarījumus saistībā ar īpašuma aizsardzību
|
Informācijas
sniegšanai valsts pārvaldes iestādēm un operatīvās darbības subjektiem
ārējos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos un apjomā.
|
|
Datu izmantošana jebkādā citā likumīgā veidā, kas atbilst normatīvo aktu normām
|
|
2.2. Personas datu apstrādes tiesiskais pamats
- līguma noslēgšanai un izpildei - lai noslēgtu līgumu pēc Klienta pieteikuma un nodrošinātu tā izpildi;
- normatīvo aktu izpildei - lai izpildītu OPEN TOOLS saistošos ārējos normatīvajos aktos noteiktu pienākumu;
- saskaņā ar Klienta - datu subjekta piekrišanu;
- leģitīmās interesēs - lai realizētu no OPEN TOOLS un Klienta starpā
pastāvošajām saistībām vai noslēgtā līguma, vai likuma izrietošas OPEN
TOOLS leģitīmās intereses.
- maksājumu apstrādei - maksājumu apstrādi nodrošina maksājumu
platforma makecommerce.lv, tāpēc mūsu uzņēmums maksājumu izpildei
nepieciešamos personas datus nodod platformas īpašniekam Maksekeskus
AS.
2.3. OPEN TOOLS leģitīmās intereses ir:
- veikt komercdarbību;
- sniegt tirdzniecības pakalpojumus;
- pārbaudīt Klienta identitāti pirms līguma noslēgšanas;
- nodrošināt līguma saistību izpildi;
- novērst nepamatotus finansiālus riskus savai komercdarbībai;
- saglabāt Klientu pieteikumus un iesniegumus par preču pirkumu un
pakalpojumu sniegšanu, citus pieteikumus un iesniegumus, piezīmes par
tiem;
- segmentēt klientu datu bāzi pakalpojumu efektīvākai nodrošināšanai;
- izstrādāt un attīstīt preces un pakalpojumus;
- reklamēt savas preces un pakalpojumus, nosūtot komerciālus paziņojumus;
- nosūtīt citus ziņojumus par līguma izpildes gaitu un līguma izpildei būtiskiem notikumiem,
- nodrošināt finanšu un biznesa uzskaiti un analītiku;
- nodrošināt efektīvus uzņēmuma pārvaldības procesus;
- nodrošināt pakalpojumu sniegšanas un preču pārdošanas, un piegādes efektivitāti;
- nodrošināt un uzlabot pakalpojumu kvalitāti;
- administrēt maksājumus un parādsaistības;
- vērsties valsts pārvaldes un operatīvās darbības iestādēs un tiesā savu tiesisko interešu aizsardzībai;
- novērst un atklāt noziedzīgus nodarījumus saistībā ar īpašuma aizsardzību;
- informēt sabiedrību par savu darbību.
3.DAĻA. PERSONAS DATU APSTRĀDE
3.1. OPEN TOOLS apstrādā un aizsargā Klienta datus, izmantojot
mūsdienu tehnoloģiju iespējas, ņemot vērā pastāvošos privātuma riskus un
OPEN TOOLS saprātīgi pieejamos organizatoriskos, finansiālos un
tehniskos resursus atbilstoši aktuālajām tehnikas attīstības iespējām.
3.2. OPEN TOOLS attiecībā uz Klientu neveic automatizētu lēmumu
pieņemšanu. Uzņēmuma veiktajās datu apstrādēs netiek veikta profilēšana.
3.3. Ar Klientu noslēgtā līguma saistību izpildes kvalitatīvai un
operatīvai nodrošināšanai OPEN TOOLS var pilnvarot savus sadarbības
partnerus veikt atsevišķas preču piegādes vai pakalpojumu sniegšanas
darbības, kā piemēram, preču pārvadāšanu, parādu piedziņu un tamlīdzīgi.
Ja izpildot šos uzdevumus, sadarbības partneri apstrādā OPEN TOOLS
rīcībā esošos Klienta personas datus, attiecīgie sadarbības partneri ir
uzskatāmi par OPEN TOOLS datu apstrādātājiem un OPEN TOOLS ir tiesības
nodot sadarbības partneriem šo darbību veikšanai vajadzīgos Klienta
personas datus tādā apmērā, kā tas nepieciešams šo darbību veikšanai.
3.4. OPEN TOOLS sadarbības partneri, kas darbojas datu apstrādātāja
statusā, nodrošinās personas datu apstrādes un aizsardzības prasību
izpildi saskaņā ar OPEN TOOLS prasībām un tiesību aktiem, un neizmantos
personas datus citos nolūkos, kā tikai ar Klientu noslēgtā līguma
saistību izpildei OPEN TOOLS uzdevumā.
3.5. OPEN TOOLS glabā un apstrādā Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem kritērijiem:
- tikai tik ilgi, kamēr ir spēkā ar Klientu noslēgtais līgums;
- kamēr ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā OPEN TOOLS vai
Klients var realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt
iebildumus vai celt un/vai vest prasību tiesā);
- kamēr kādai no pusēm pastāv juridisks pienākums datus glabāt;
- kamēr ir spēkā Klienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv cits datu apstrādes likumīgs pamats.
3.6. Pēc tam, kad 3.5.punktā minētie apstākļi izbeidzas, Klienta personas dati tiek dzēsti.
4.DAĻA. PERSONAS DATU SAŅĒMĒJU KATEGORIJAS
4.1. Klienta personas dati tiek apstrādāti OPEN TOOLS birojā vai
uzņēmuma struktūrvienībās, var tikt nodoti citiem saņēmējiem (trešajām
personām un apstrādātājiem).
4.2. Personas dati var tikt nodoti tālāk citām institūcijām un organizācijām, kā piemēram:
- OPEN TOOLS sadarbības partneriem kreditēšanas līgumu sagatavošanai un izpildei;
- OPEN TOOLS grāmatvedības pakalpojumu sniedzējiem, auditoriem, juristiem, finanšu konsultantiem;
- Parādu piedziņas pakalpojumu sniedzējiem, tiesām, ārpustiesas strīdu
risināšanas iestādēm, maksātnespējas procesa administratoriem; tiesu
izpildītājiem;
- Uzņēmuma pakalpojumu sniedzējiem, kā piemēram, arhivēšanas, pasta
vai kurjera pakalpojumu sniedzējiem, mājas lapas uzturēšanas pakalpojumu
sniedzējam, zvanu centriem, mārketinga pakalpojumu sniedzējiem, un
citiem.
4.3. Datu tālāk nodošana var notikt bez Klienta piekrišanas
gadījumos, ja to nosaka normatīvie akti vai datu tālāk nenodošana var
kaitēt un apdraudēt sabiedrības OPEN TOOLS, Klienta vai citu personu
likumiskās intereses un drošību.
4.4. Datu tālāk nodošanai un apstrādei tiek ievēroti drošības
pasākumi tikpat lielā apmērā, kā to nodrošina OPEN TOOLS, ievērojot šo
Politiku un citus iekšējos dokumentus personas datu apstrādes likumiskas
nodrošināšanas ietvaros.
4.5. Klienta dati tālāk tiek nodoti, ievērojot normatīvajos aktos
noteiktos pamatojumus, OPEN TOOLS tiesisko interesi un Klienta sniegtās
piekrišanas.
4.6. Klientu dati netiek nodoti ārpus Eiropas Savienības un Eiropas
Ekonomiskās Zonas robežām. Ja šāda datu nodošana notiktu, tad tiktu
ievērotas normatīvo aktu prasības par datu nodošanu ārpus Eiropas
Savienības un Eiropas Ekonomiskās Zonas robežām, t.sk., datu nodošana
varētu notikt, ja tam būtu tiesiskais pamatojums izpildīt kādu juridisku
pienākumu, kā piemēram, līguma izpilde, vai tiktu iegūta Klienta
piekrišana un/vai veikti atbilstoši drošības pasākumi.
5.DAĻA. KLIENTA TIESĪBAS UN PIENĀKUMI
5.1. Klientam kā datu subjektam ir tiesības:
- Pieprasīt savu personas datu labošanu, ja tie ir neatbilstoši, nepilnīgi vai nepareizi.
- Iebilst savu personas datu apstrādei, ja personas datu izmantošana
ir balstīta uz OPEN TOOLS tiesiskās intereses īstenošanu, tai skaitā
tiešā mārketinga nolūkiem.
- Prasīt savu personas datu dzēšanu, piemēram, ja personas dati tiek
apstrādāti, pamatojoties uz piekrišanu, bet Klients ir atsaucis savu
piekrišanu. Tiesības prasīt savu datu dzēšanu nav spēkā, ja personas
dati, kuru dzēšana tiek pieprasīta, tiek apstrādāti, arī pamatojoties uz
citu tiesisku pamatu, piemēram, līgumu vai izriet no attiecīgajos
normatīvajos aktos noteiktiem pienākumiem.
- Saņemt informāciju par to, vai OPEN TOOLS ievāc un apstrādā Klienta
datus. Apstiprinošas atbildes gadījumā saņemt informāciju par saviem
personas datiem, ko tas ir sniedzis uzņēmumam un kas tiek apstrādāti uz
piekrišanas un līguma izpildes pamata rakstiskā formā vai kādā no biežāk
izmantotajiem elektroniskajiem formātiem. Klientam ir tiesības šos
saņemtos datus nodot citam pakalpojumu sniedzējam (datu pārnesamība).
OPEN TOOLS informāciju Klientam sniedz tādā apmērā, kas neaizskar citu
personu privātumu.
- Atsaukt savu piekrišanu savu Personas datu apstrādei tādā veidā,
kādā tā tika sniegta. Tādā gadījumā turpmāka datu apstrāde, kas balstīta
uz iepriekš doto piekrišanu konkrētajam nolūkam turpmāk netiks veikta.
Atsaucot piekrišanu, nevar tikt pārtraukta datu apstrāde, kuru veic,
pamatojoties uz citiem tiesiskajiem pamatiem.
- Saņemt informāciju no OPEN TOOLS par Klienta personas datu apstrādes mērķiem.
- Uzzināt informāciju par trešajām personām, kam ir nodoti personas
dati, ja vien šādas informācijas nodošana nav aizliegta normatīvo aktu
regulējumā.
- Iesniegt sūdzības par personas datu izmantošanu Datu valsts
inspekcijai, ja Klients uzskata, ka tā personas datu apstrāde pārkāpj tā
tiesības un intereses saskaņā ar piemērojamajiem normatīvajiem aktiem.
5.2. Klientam ir pienākums savlaicīgi un nepieciešamajā apmērā
sniegt OPEN TOOLS informāciju par izmaiņām savos personas datos, kas var
ietekmēt turpmākās līgumattiecības.
5.3. Ja Klients realizē savas tiesības un pieprasa OPEN TOOLS
informāciju ar saviem personas datiem, kas tiek apstrādāti, uzņēmums
pārliecinās par Klienta identitāti, izvērtē pieprasījumu un izpilda to
saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.
6.DAĻA. KOMERCIĀLI PAZIŅOJUMI
6.1. Saziņu par komerciāliem paziņojumiem par OPEN TOOLS un/vai
trešo pušu pakalpojumiem un citiem ar tiešu nolīgto pakalpojumu
nodrošināšanu nesaistītiem paziņojumiem (piemēram, klientu aptaujas)
OPEN TOOLS veic saskaņā ar ārējos normatīvajos aktos noteikto vai
saskaņā ar Klienta piekrišanu.
6.2. Klients piekrišanu OPEN TOOLS un/vai tā sadarbības partneru
komerciālu paziņojumu saņemšanai var dot OPEN TOOLS pakalpojumu
pieteikšanas formās klātienē un elektroniskā vidē.
6.3. Klienta dotā piekrišana komerciālu paziņojumu saņemšanai ir
spēkā līdz tās atsaukumam (arī pēc pakalpojumu līguma izbeigšanās).
Klients jebkurā laikā var atteikties no turpmākas komerciālo paziņojumu
saņemšanas kādā no šādiem veidiem:
- nosūtot e-pastu uz adresi [email protected];
- klātienē OPEN TOOLS birojā;
- izmantojot komerciālajā paziņojumā paredzēto automatizēto iespēju
atteikties no turpmāku paziņojumu saņemšanas, noklikšķinot uz
atteikšanās norādes attiecīgā komerciālā paziņojuma (piem. e-pasta
beigās).
6.4. OPEN TOOLS pārtrauc komerciālo paziņojumu sūtīšanu, tiklīdz
tiek apstrādāts Klienta pieprasījums. Pieprasījuma apstrāde ir atkarīga
no tehnoloģiskām iespējām.
7.DAĻA. SĪKDATŅU LIETOŠANA
7.1. Sīkdatnes ir maza apjoma faili, kas, izmantojot mājas lapu, tiek ielādētas lietotāja ierīcē.
7.2. Lai nodrošinātu klientiem inovatīvu un draudzīgu mājaslapas
vietni, OPEN TOOLS izmanto tehniskās sīkdatnes, kas ļauj izmantot vietni
un nodrošina tās funkcionēšanu.
7.3. Citas – analizējošās vai funkcionējošās sīkdatnes izmantotas
netiek un dati par lietotāju paradumiem analizēti un izmantoti netiek.
8.DAĻA. KONTAKTINFORMĀCIJA
8.1. Klients var sazināties ar OPEN TOOLS saistībā ar piekrišanas
atsaukšanu, pieprasījumiem, datu subjektu tiesību izmantošanu un
sūdzībām par Personas datu izmantošanu.
8.2. Kontaktinformācija - OPEN TOOLS SIA, reģ.Nr. 40203526916,
juridiskā adrese Alūksnes novads, Alūksne, Latgales iela 3B, LV-4301,
e-pasta adrese
[email protected].
8.3. Papildus informācija tīmekļa vietnē: www.opentools.lv
8.4. Saziņai ar datu aizsardzības speciālistu jāizmanto e-pasta
adrese
[email protected] ar norādi „Datu aizsardzības speciālistam”.
Uzņēmuma Privātuma politika spēkā stājas 2024. gada 29.februārī.
Uzņēmumam ir tiesības vienpusēji veikt grozījumus šajā Politikā.
Politikas aktuālā redakcija būs pieejama Uzņēmuma tīmekļa vietnē
www.opentools.lv.